فاکتورهای مهم مراقبت و جلوگیری ازحفره و پوسیدگی دندان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 3 اسفند 1400
بازدید : 169
نویسنده : mozhgan

برای مراقبت از دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی آن ها فاکتورهای مهمی وجود دارد که به سلامت دندان های شما کمک می کند، در ادامه با بهترین کلینیک دندانپزشکی ترمیم و زیبایی و بهترین متخصص ارتودنسی همرا باشید تا با این فاکتور ها آشنا شوید.

حفره چیست؟

پوسیدگی دندان،عبارت است از مینای دندان شما و آسیب به ساختار دندان ناشی از اسید هایی که در هنگام ایجاد باکتری ها و پلاک ایجاد می شوند،اگر این ماده از بین برود مینای دندان درمان نشود، حفره یا سوراخ در دندان می تواند در نهایت رخ دهد. بدون درمان ( پرکردن دندان )، این حفره ها می توانند در طول زمان بزرگتر شوند و حتی کل دندان را نیز نابود کنند. اسیدهای پلاک نیز می توانند در لایه بعدی دندان (دنتین) پرورش پیدا کند و در نهایت باعث ایجاد حفره ریشه ای شوند. در نتیجه، اعصاب دندان های شما در معرض خرابی قرار می گیرند و شما می توانید هنگام خوردن یا نوشیدن احساس درد کنید. اگر احساس درد در نزدیکی ریشه دندان تان را احساس کنید، ممکن است شما دچار نوعی پوسیدگی دندان شوید و با یک متخصص دندانپزشکی مشورت کنید.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دندان ژله ای

فاکتورهای برای مراقبت از حفره و فرسایش دندان:

بهداشت دهان و دندان ضعیف:

دندان هایتان را طور مرتب مسواک بزنیدو به طور منظم اجازه ندهید پلاک برای ساخت و حمله به مینای دندانتشکیل شود.

تشکیل پلاک:

پلاک زمانی ایجاد می شود که باکتری ها، اسید، ذرات غذایی و بزاق در دهان شما ترکیب شوند. این پلاک به دندان های شما متصل است و با گذشت زمان ایجاد می شود. اسید در پلاک مینای دندان شما را حمل می کند و در نهایت می تواند سوراخ های دندان های شما را ایجاد کند، در غیر این صورت به عنوان حفره شناخته می شود. دهان خشک: بزاق به شستشوی پلاک از دندان کمک می کند. اگر دهان خشک با کمی بزاق دارید، پلاک ممکن است سریعتر تشکیل شود.

بیشتربخوانید... لمینت کردن دندان

خوردن و نوشیدن:

این جایی است که همه چیز شروع می شود. از آنجا که همه ما باید خوردن و نوشیدن در زندگی داشته باشیم، هیچ راهی برای جلوگیری از این وجود ندارد، اما نقش مهمی در تشکیل حفره ها ایفا می کند. هنگامی که شما غذا می خورید یا نوشیدیدنی، کربوهیدرات ها روی دندان هایتان باقی می ماند تا زمانی که مسواک بزنید. حتی پس از مسواک زدن، شما ممکن است قادر به حذف تمام ذرات غذایی و یا کربوهیدرات از دندان های خود نیست. غذاهایی که تمایل به دلزدگی دارند، خطر ابتلا به حفره دندان را افزایش می دهند.

منبع: مجله اینترنتی ارتودنسی دندان

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com